M&A Aliance

Prodej českých hotelů a penzionů na ruském trhu

  • Nemůžete prodat svůj hotel na českém trhu?
  • Jsou investoři pasivní a nenavrhují vám adekvátní cenu za hotel?
  • Chcete prodat hotel rychle a diskrétně?

M&A Aliance navrhuje českým vlastníkům hotelů a penzionů výbornou alternativu tuzemskému prodeji – prodej hotelů, sanatorií, lázeňských domů, penzionů a dalších komerčních objektů turistického a rekreačního charakteru ruským investorům.

Zajišťujeme prodej jak pražských, tak i regionálních českých hotelů na ruském trhu

Naše strategie prodeje hotelů zaměřená na investory z Ruska, z Ukrajiny a ze zemí SNS, je založena na reálném fundamentu vyplývajícím z mnohaleté zvýšené aktivity ruského byznysu v české turistické sféře a vychází i z aktuálních poptávek investorů.

Postup prodeje investiční nemovitosti turistického a rekreačního charakteru je vždy individuální záležitostí a značně závisí na úrovni prodávaného hotelu, na místě kde se nachází a na jejím potenciálu.

Daný typ investičních nemovitostí členíme, při určitém zjednodušení, do tří kategorií:

  1. Pražské hotely, penziony, hostely a ubytovací zařízení;
  2. Drahé čtyř a pětihvězdičkové hotely;
  3. Tříhvězdičkové hotely a pensiony regionálního charakteru

Při prodeji hotelů a penzionů poskytuje M&A Aliance svým klientům jak plný komplex služeb, od předprodejní přípravy a zhodnocení adekvátní tržní ceny až po vypořádání transakce, tak i jednotlivé dílčí služby.

Prodej hotelů a penzionů uskutečňujeme při plném respektování nezbytné úrovně diskrétnosti.

Pražské hotely a penziony

Tato kategorie investičních nemovitostí se od ostatních liší vysokým zájmem ze strany investorů, ale zároveň i tvrdým konkurenčním prostředím. Na úspěšný prodej pražských hotelů a penzionů má značný vliv adekvátní prodejní cena, potenciál, návratnost a výnosnost investice, jakož i jejich celkový stav a bezpečnost.

Drahé čtyř a pětihvězdičkové hotely

Strategie prodeje drahých čtyř a pětihvězdičkových hotelů, jejichž hodnota představuje od 5 milionů EURO výše, se podstatně liší od procesu prodeje malých českých regionálních hotelů a penzionů.

Při prodeji drahých hotelů vysoké úrovně, jejichž součástí jsou restaurace, kavárny, wellness, SPA s desítkami pracovníků obsluhujícího personálu, zvláště v těch případech, kdy se hotel prodává s majoritním podílem v obchodní korporaci, pak se vlastní proces prodeje liší jen velmi málo od postupu prodeje firmy (s postupem se můžete seznámit ve speciálním oddíle našich webových stránek).

Stejně jako při prodeji firmy hraje v tomto případě klíčovou roli kvalitní předprodejní příprava, adekvátní prodejní cena, cílená distribuce nabídky, správná vyjednávací taktika při jednání s investory, minimalizace rizik a pružnost při formulování podmínek finální transakční smlouvy.

Některé rozdíly je možno najít v tom, že při prodeji hotelu jsou jeho ekonomika, rizika a návratnost investic průhlednější a pochopitelnější pro investory, jejichž okruh je obvykle širší, než při prodeji, například, specializovaných výrobních podniků.

Tříhvězdičkové hotely a penziony regionálního charakteru

V souvislosti s tím, že kruh potenciálních kupců levnějších hotelů je podstatně větší než okruh velkých investorů, jejich prodej uskutečňujeme prostřednictvím zveřejnění anonymní akviziční nabídky v našem katalogu www.cz-realty.ru. K tomu nejdříve vytvoříme atraktivní prodejní materiály v ruském jazyce: „Teaser" - krátkou 1-2 stránkovou anonymní nabídku a „Informační memorandum", které je na rozdíl od teaseru komplexním dokumentem s detailními informacemi o prodávaném hotelu.

„Teaser" zveřejníme v našem katalogu www.cz-realty.ru, který podle hlavních klíčových slov zaujímá 1. až 5. místo jak ve vyhledavači Google.ru, tak i v ruském vyhledavači Yandex.ru.

Publikováním anonymní akviziční nabídky v našem ruském katalogu dosáhneme její široké prezentace na ruském internetu, čímž se vám nabízejí vynikající možnosti pro získání vhodného investora nejenom z Ruska, ale i z Ukrajiny, ze zemí SNS a z Pobaltí.

Informační memorandum a podrobné informace poskytujeme potenciálním investorům po podpisu smlouvy o nešíření důvěrných informací.

Na jednání o koupi hotelu nebo penzionu k vám přivedeme připraveného a koupěschopného investora.

Rusové v českém turistickém průmyslu

Kolébkou ruského byznysu ve sféře turistického ruchu jsou Karlovy Vary. Právě tady uskutečnili známí ruští podnikatelé, politici a představitelé kultury první úspěšné transakce s českými hotely a sanatorii, což otevřelo dveře ruskému byznysu prakticky na celý český trh.

Bývalý primátor města Moskvy Jurij Lužkov vybudoval v Karlových Varech hotel „Moskevský dvůr", ex-prezident Tatarstanu Mintimer Šajmijev koupil pěkný pension „Ulrika" a režisér Nikita Michalkov získal hotel „Dom Pavlova" a restauraci „Kolonada". Tři elegantní zámky koupil Lukoil. Dva zajímavé hotely získal Gazprom. V roce 2005 otevřela firma Inturist v Karlových Varech „Savoy vestend hotel", který byl koupen o několik let dříve a pak rekonstruován. Síť hotelů „Bristol Group" ovládá Boris Kočerov a ve známém karlovarském hotelu „Imperial" vlastní značný podíl akcií Alexandr Rebjonok.

Úspěšné zkušenosti ruského byznysu získané v Karlových Varech se začaly postupně rozšiřovat do dalších regionů a měst ČR jako jsou Praha, Mariánské Lázně, Teplice atd. Ruští investoři zde začali kupovat hotely, sanatoria a pensiony různé úrovně.

V současné době zaujímá na českém trhu zvláštní místo společnost EuroAgentur Hotels &Travel a.s., kterou před několika lety koupili ruští investoři. Díky značnému nárůstu ruských turistů se v průběhu krátké doby stala skupina EuroAgentur Hotels &Travel a.s. ze ztrátové společnosti vysoce ziskovou a postupně se dále rozvíjí. V současné době má 43 hotelů rozmístěných po celém území České republiky. Mezi nimi vévodí čtyřhvězdičkové pražské hotely Ramada Prague City Centre, Hotel Rokoko, Hotel Juliš, Hotel Crystal Palace, Hotel Mánes, Hotel Royal Esprit, Hotel Sonata, Downtown Embassy Prague, Hotel Ramada Airport , Hotel Prague a řada dalších.

Mnoho pražských hotelů střední kategorie získali ruští podnikatelé jednak prostřednictvím svých firem sídlících v daňových rájích (offshore).

Roste poptávka po hotelích a pensionech v mimopražských regionech

Na rozdíl od minulých let začali Rusové v současné době daleko častěji navštěvovat nejenom Prahu, Karlovy Vary a lázeňská střediska, ale i ostatní regiony České republiky, které nikdy v minulosti nebyly předmětem jejich zájmů. Nedávno česká státní agentura CzechTourism zveřejnila tiskovou zprávu z monitoringu turismu v Rusku, na Ukrajině a v pobaltských republikách, v níž bylo uvedeno: „Současně se projevil překvapivě vysoký zájem o poznávání mimopražských regionů. Respondenti zdůrazňovali velký zájem o návštěvy „provincie" (turisticky méně navštěvovaných měst a hlavně venkova) a o seznámení se s autentickým českým prostředím („jak žijí obyčejní lidé")."

Růst ruského turismu v českých regionech měl silný vliv na pozitivní nálady ruských investorů. Je jednou z hlavních příčin zvýšeného zájmu o české hotely, sanatoria a pensiony jak v lázeňských městech, tak i v provinčních oblastech.

Mezi širokou škálou ruských investorů působících v provinčních regionech Česka opět dominuje společnost EuroAgentur Hotels &Travel a.s. Tato firma v současné době vlastní čtyřhvězdičkový hotel Tereziánský dvůr v Hradci Králové, EA Business Hotel Jihlava ****, tři menší hotely na Šumavě a v rajoně jezera Lipno, dva hotely v Kutné Hoře, po jednom menším hotelu v Nepomuku, v Terezíně, v Rumburku a v Třebíči, tři hotely v Libereckém kraji (jedním z nich je Zámecký hotel Hrubá Skála ****),jeden hotel v Moravskoslezském kraji v městě Frýdek-Místek a hotel Buchlov **** na jižní Moravě. Nyní tato společnost staví nový hotel v městečku Kraskov na břehu Sečské vodní nádrže.

Příklad regionální expanze firmy EuroAgentur Hotels &Travel a.s., která se specializuje na ruskojazyčné turisty, názorně demonstruje celkový trend rozšiřování ruských investic v hotelovém byznysu po celé České republice. Rusové pochopili, že ceny hotelů, sanatorií, lázeňských domů a penzionů jsou mimo tradiční turistická centra několikanásobně nižší, přičemž kvalita života si v řadě z nich s Prahou nijak nezadá. Takové perly českého turismu, jako jsou Český Krumlov, Lednice, Moravský kras, Hluboká, Lipno, Špindlerův mlýn, Karlštejn a další se co do rozsahu a kvality turistického ruchu jen málo odlišují od konkurenční Prahy a získávají stále více na popularitě u turistů ze zemí bývalého SSSR.

Podle sdělení Ministerstva zahraničních věcí ČR skončil ve druhé polovině 2016 krátkodobý dvouletý pokles ruského turismu v Česku. Rusové opět začali aktivně navštěvovat ČR, což znamená, že investiční přitažlivost a poptávky ruských investorů po českých hotelích a pensionech nadále porostou.